Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji Nowa Sarzyna 01.12.2021r.
ul. M. Konopnickiej 2
37-310 Nowa Sarzyna
tel 17 24 12 899
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Nowej Sarzynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.mosir.nowasarzyna.pl
⦁ Data publikacji strony internetowej: 01 grudzień 2021r.
⦁ Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01 grudzień 2021r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Powiększanie i pomniejszanie czcionek- za pomocą skrótów: ctrl+, ctrl-.
Aspekty informacyjne
-Strona zawiera teksty i zdjęcia, które zostały opublikowane od początku jego istnienia.
-Na stronie znajdują się dokumenty z treścią w której zostały wstawione linki do dokumentów.
-Teksty zamieszczone napisane w miarę możliwości w jak najprostszy sposób,redaktorzy starają się odpowiednio formatować teksty, w tym stosować wypunktowania, wyróżnienia itp., strona nie zawiera dokumentów w pliku PDF
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
⦁ Deklarację sporządzono dnia: 01.12.2021
⦁ Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 01.12.2021
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
⦁ Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: dyrektor MOSiR Zdzisław Makowiecki,
⦁ E-mail: biuro@mosir.nowasarzyna.pl
⦁ Telefon: 17 24 12 899
Każdy ma prawo:
⦁ zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
⦁ zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
⦁ wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
żądanie musi zawierać:
⦁ dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
⦁ wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
⦁ wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
⦁ Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
⦁ Adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich al. Solidarności 77 00-090 Warszawa
⦁ E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
⦁ Telefon: 800676676
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi jedno wejście główne znajdujące się od strony głównej ulicy –Marii Konopnickiej oraz 3 wejścia pomocnicze. Wejście główne jest ogólnodostępne w godzinach pracy MOSIRu. Do wejścia głównego do budynku prowadzą schody z 3 stopniami oraz podjazd dla wózków inwalidzkich. Wzdłuż podjazdu znajduje się barierka umożliwiająca podtrzymanie się osobom mającym trudności w poruszaniu się. Przy wejściu głównym znajduje się zamontowany przycisk przyzywowy, sygnał odbierany jest w portierni. Na sygnał dźwiękowy dzwonka pracownik schodzi do klienta ze szczególnymi potrzebami.
W budynku nie ma windy.
Toaleta w budynku jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Przed budynkiem od strony ul. M. Konopnickiej znajdują się parking samochodowy dla pracowników i klientów w tym 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Teren przed obiektem jest oświetlony oraz wyposażony w system monitoringu.
Utrudnienia:
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabosłyszące.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń alfabetu Braille’a.
Brak tłumacza języka migowego.