Menu serwisu
Strona Główna
Akademia zdrowia
Pływanie
Halowa PN
Obiekty
Cenniki
Galeria
Dojazd
Kontakt
Linki
Podkarpacki Okręgowy ZTS
Szkolny Związek Sportowy
Ośrodek Kultury N.Sarzyna
Aquarius - Nurkowanie
Nasz Orlik - 2012
SKGK - Przygoda
Nowa Sarzyna
Świat Muzyki
Sarzyna. info
Green Velo
MZKS Unia
PUKS Arka
Biblioteka
NSNet
Lider
Facebook
Miejsce Przyjazne Rowerzystom
BIP
Drukuj

ABC AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ

            Aktywność ruchowa z uwagi na walory  zdrowotne, wchowawcze,integracyjne  powinna być jednym z głównych sposobów spędzania czasu wolnego od pracy i nauki. 

Wykorzystuj każdą okazję do aktywności ruchowej w gronie rodziny lub znajomych-sprawi ci to wiele przyemności i satysfakcji. Korzystaj częściej z roweru niż z samochodu, dawaj schodom pierwszeństwo przed windą. Nie unikaj, lecz szukaj okazji do wysiłku fizycznego niezbędnego dla twojego zdrowia, kondycji fizycznej i dobrego samopoczucia.
Nie zrażaj się trudnymi początkami - towarzyszące ćwiczeniom ruchowym bóle mięśni ustąpia przy systematycznym ćwiczeniu i  łagodnym stopniowaniu intensywności
Przed przystąpieniem do intensywnych ćwiczeń fizycznych skontroluj stan swojego zdrowia,a jeżeli przekroczyłeś 40 lat życia, konieczna jest wizyta u lekarza.

Nie należy ćwiczyć:
- bezpośrednio po  obfitym posiłku,
- później niż co najmniej  godzinę przed snem,
- przy podniesionej temperaturze ciała,
-po spożyciu alkoholu.
Chociaż raz dziennie rozruszaj krótko, lecz intensywnie wszystkie grupy mięśniowe (np. przez uginanie kolan, krążenie tułowia, uginanie ramion, skłony, podskoki itp.).
Rozpoczynaj od małego wysiłku zwiększając go stopniowo.
Ćwicząc zwracaj uwagę, aby tętno wysiłkowe było w granicach bezpiecznych dla zdrowia.
Obliczysz to odejmując od liczby 180 swój wiek. Twoje serce będzie ci za to dziękować.
180 minus wiek w latach = liczba uderzeń serca na minutę podczas wysiłku fizycznego
uwaga!
Jeżeli w 5 minut po wysiłku tętno spoczynkowe wynosi 120 uderzeń na minutę to znaczy, że ćwiczyłeś zbyt intensywnie.
PAMIĘTAJ! Tylko systematyczne ćwiczenia trzy razy w tygodniu wzmacniają zdrowie, poprawiają kondycję, powiększają sprawność, przyśpieszają odpoczynek, sprawiają przyjemność.
 
SERCE SPORTOWE –  PRZED ZAWAŁEM UCIEKAJ NA WŁASNYCH NOGACH
                                                                 3 x 30 x 130

            Oznacza to, że dla podtrzymania zdrowia i poprawy kondycji fizycznej powinniśmy ćwiczyć co najmniej 3 razy w tygodniu, przynajmniej przez 30 minut przy tętnie około 130  skurczów serca na minutę .
Również  dzieci powinny uprawiać sport  i inne formy aktywności fizycznej przez około 2-3 godziny w ciągu dnia.

Podstawowe zasady treningu profilaktycznego zapobiegającego chorobom serca:
·        Trenuj przynajmniej 3 razy w tygodniu przeznaczając na jeden trening co najmniej pół godziny;
·        Trening odbywaj nie wcześniej niż 2 godziny po posiłku;
·        Treningi biegowe i marszowe poprzedzaj ogólną gimnastyką;
·        Podczas pierwszych treningów  pokonuj około 2-5 km i stopniowo wydłużaj dystans do 8-10 km;
·        Trenuj bez względu na pogodę;
·        Jesienią i zimą biegaj dłuższe odcinki i wolniej;
·        Lepiej ćwicz wolniej, ale dłużej;
·        Biegaj i maszeruj w terenie zróżnicowanym (unikaj dróg ubitych);
·        Po treningu  umyj się i odpocznij pół godziny przed zjedzeniem posiłku.

Pamiętajmy, że aktywność fizyczna skutecznie reguluje procesy metaboliczne, 
 ogranicza tendencje do nadwagi i skutecznie koryguje błędy żywieniowe.
Powoduje również wzmocnienie psychiczne i wspomaga sprawność intelektualną.
Pamiętaj
Za przedmioty wartościowe pozostawione w szatni kierownictwo pływalni nie ponosi odpowiedzialności.
Złote myśli
 Świat należy do entuzjastów, którzy potrafią zachować zimną krew.
Harmonogramy
Kalendarz imprez
Harmonogram pływalni
Harmonogram hali sportowej
Harmonogram siłowni
Harmonogram - Orlik 2012
Basen
IMG_0385.jpg
Hala
IMG_0467.jpg
Rozmaitości
image045.JPG
Licznik odwiedzin
1576942 odwiedzających od lipca 2006
 

© 2006 Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Nowej Sarzynie // Autor: Radosław Utkała
Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License. // Design: Digital Eye Template